למשרד ניסיון עשיר בליווי, הן של יצרנים/ספקים והן של משווקים, סוכנים ומפיצים, בהסכמי שיווק בינלאומיים ומקומיים, לרבות הסכמי הפצה, סוכנות וזכיינות.
במסגרת הסכמי הפצה מוכר היצרן את מוצריו למפיץ וזה מצידו מוכר אותם ללקוחותיו בתחום ובאיזור שהותרו לו. לעומת זאת, בהסכמי סוכנות פועל הסוכן בהרשאה של היצרן ובתמורה לעמלה על מנת להביא לעסקאות בין הלקוחות לבין היצרן.
הסכמי הפצה הם כלי יעיל להתרחבות העסק לשווקים זרים באמצעות שותפים עסקיים מקומיים, תוך צמצום הסיכונים הכרוכים במכירה של העסק עצמו, לרבות סיכוני מס הכרוכים בקביעה של קיום נוכחות מקומית של העסק ("מוסד קבע" – ""permanent establishment). שיקולים רבים כרוכים בבחירת האפשרות השיווקית המתאימה ובתנאים המסחריים הכרוכים בה, לרבות: הענקת בלעדיות (שיכולה ללבוש צורות שונות) כנגד פעולה במקביל של מפיצים שונים (בשים לב לדיני התחרות ולצרכים השיווקיים), כמויות מינימום (הכרוכים לרוב בבלעדיות), קביעת הדין החל ואופן יישוב הסכסוכים, שימוש בסימני מסחר ועוד.
סיום הסכם סוכנות עשוי להיות כרוך, לפי חוקים מחייבים באירופה ובישראל, בחובת תשלום פצוי לסוכן הדומה במהותה לתשלום פיצויי פיטורין ובחובת מתן הודעה מוקדמת. סיום הסכם הפצה לתקופה שאינה מוגדרת עשוי להביא לחובת מתן הודעה מוקדמת ארוכה שאי נתינתה יגרור חובת תשלום פיצויים משמעותיים הסכם נכון יביא להתרחבות נכונה של העסק ויקל בעת סיום ההתקשרות. סעיפים רבים שנראים לעיתים "משפטיים, של עורכי דין" הם בעלי משמעות מרחיקת לכת בהשפעתם ותוצאתם המסחרית וקשה להמעיט בחשיבות ההתייעצות והליווי המשפטי לכריתת ההסכם.
רכשנו ניסיון רב בעריכת הסכמי הפצה וסוכנות על מגוון סוגיהם, במשאים ומתנים ובייעוץ ובליטיגציה הכרוכה בהם, המתעוררת לרוב בעת סיומם. במקרה של קיומו של הסכם לתקופה בלתי מוגדרת. ברשותנו כלים המאפשרים ליצרן לכלכל את צעדיו מבעוד מועד על מנת להביא להגדרת התקופה ולצמצם את חשיפתו בעת סיום ההסכם, ומנגד – נשמח לייעץ למפיץ כיצד להתנהל על מנת להאריך ככל שניתן את תקופת ההסכם ולזכות במירב הפיצויים במקרה שיבוא לידי סיום.